31-08-2009

Herdenking


Eén minuut stilte

Wat maakte de periode 11 juni 2007 - 31 augustus 2007 zo bijzonder? Het was de tijd dat Claudia d'r weblog in leven was!

Het was 11 juni 2007 en ik had de dag ervoor het artikel Hamiltons eerste zege gemaakt. Na enkele reacties van mezelf en Lennard kwam opeens een reactie van "Muisz". Wie mocht dat wel niet wezen? Het bleek te gaan om kleine Claudia, die zich in het vervolg altijd zo zou noemen. Vanaf die dag had ook zij een weblogje.

Maar al snel kwam de klad erin. Anderhalve maand later, toen ik lekker op vakantie was, was ze plotseling overgestapt op haar nieuwe weblogje. Punt schijnt een aantal voordelen te hebben boven web-log, zoals:
* Er is geen reclamebalk
* De plaatjes zijn makkelijker in te voeren, van formaat te laten veranderen en te verplaatsen
* Je kan een eigen achtergrond maken
* Je hebt meer mogelijkheden met HTML

Tenminste, dat beweerde ze in het openingsartikel. De nieuwe weblog betekende de doodsteek haar andere weblogje. Eind Augustus, op de laatste dag van de maand, besloot ze er een einde aan te maken en verwijderde ze het ding van internet. Daar kwam Cheert Wilders zelfs niet aan te pas. Waarschijnlijk had ze deze radicale stap gezet omdat ze anders iedere maand die reclamebalk moest wegbetalen. Jammer genoeg vond ik het destijds niet nodig enkele artikeltjes te "stelen". Daar baal ik nu stilletjes van. Dan had ik echt fraaie oudedoosartikeltjes kunnen publiceren. Uit enkele MSN-gesprekken heb ik begrepen dat Claudia de mooiste artikeltjes uiteindelijk ook in een grote schoonmaakbeurt van de computer heeft weggegooid, zodat er nu echt niks meer van over is.

Precies twee jaar geleden, om zes over vier, verscheen het bericht dat ze haar oude weblogje had verwijderd. Daarom vraag ik nu om één minuut stilte.

Claudia d'r weblog * 11-06 2007 + 31-08 2007

Opgelost als suiker in de thee... Nooit meer kunnen we lachen om de fruitcocktail zonder vlees, of genieten van die politiek georiënteerde stukjes. Als wolven huilen we met elkaar mee.

Gerelateerde artikelen:
Uit de oude doos; 07-07 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten