04-09-2008

2005, het pre-weblogjaar (5)

Interne competitie

Terwijl ik in de meeste competities zat te ploeteren voor een matig resultaat, lukte het me op de club wel om vaak te winnen. Ik begon met drie overwinningen, maar daarna werd het lastiger. Tegen Leon Pliester kon ik er nu een beetje een partij van maken, wat een pluspunt was. Verder speelde ik nog wat remises. Het ging in ieder geval een stuk beter dan het jaar ervoor.

Helaas zette die lijn zich niet door in de serieuze partijen. Zo verloor ik in Hardenberg vanuit een fantastische stelling. Dat het eerste daardoor niet verder kwam dan 4-4 was extra zuur. En het had nog veel erger kunnen zijn...

JCC
In de JCC deed Baarn het goed met twee zeges in Den Bosch. Zeker de 0-4 overwinning op de thuisclub was lekker. (Een jaar later zou het hele andere koek zijn...) Alles hing dus af van de slotronde in Sliedrecht. Na een weinig enerverende ochtendronde tegen het drietal van Veenendaal, (Ewood kon weer eens niet eens van T Kampman winnen xD) stond in de middag de belangrijkste wedstrijd van de competitie op het programma. We moesten winnen voor het kampioenschap. Pinda deed dat tenminste. Daar kon ik nog een puntje aan zuigen. Ik gooide het centrum dicht en werd daarna op de koningsvleugel weggedrukt tegen de klassetopscorer.
Dat werd mug niet, hij kwam niet verder dan remise, net als Ewood. Daarmee was de 2-2 een feit en promoveerde Baarn niet. Voor mij maakte het niet meer uit, ik was te oud, maar ik had natuurlijk liever m'n carrixc3xa8re met een overwinning bexc3xabindigd. Later zou Baarn echter alsnog promoveren, omdat er in ieder geval een team was dat te grote personele problemen had.

Tot slot heb ik de verslagjes van de wedstrijden boven water gekregen:
Eerste wedstrijd in Baarn; 09-09 2005
Tweede speeldag; 01-10 2005
Derde speeldag; 19-11 2005
Vierde speeldag; 10-12 2005 gefopt, sukkel!

"Twee winnaars, vier verliezers", schreef ik in m'n agenda. En dat terwijl er ook vier winnaars waren.

School
Inmiddels werden er weer andere vakken gegeven. Hoewel... Calculus II en Inleiding OR waren gewoon een vervolg op de vakken die ik daarvoor had. Alleen kansrekening en een economisch vak waren nieuw. Ik had het maar moeilijk met die vakken, terwijl het voor anderen gesneden koek leek.

Voetbal
Waar op school vaak over gepraat werd, was voetbal. Vooral de slechte prestaties van Ajax waren onderwerp van gesprek. De een kon z'n lol niet op, de ander (en dat zullen er wel veel geweest zijn in Amsterdam) had er minder schik in. Het was wel een goede periode qua Europees voetbal. Zo speelde een wegens succes verzwakt PSV in het hoofdtoernooi en ik was benieuwd hoe ze zich staande konden houden. Verder deed Ajax nog gewoon mee in de CL, wat dus neerkwam op twee ploegen in de CL. Dat is de laatste jaren niet meer voorgekomen.

BSG
Ondertussen draaide het competitieseizoen op volle toeren. Nog voor de kerst werden de vierde en vijfde ronde gespeeld. BSG 1 won thuis dik van Tal/DCG, terwijl BSG 2 de Raadsheer, de uiteindelijke nummer laatst zonder matchpunten, met 6-2 naar huis speelde. In December won BSG 1 van Zeist en verloor BSG 2 nipt van VAS 2.

Ik besloot om maar eens wat artikeltjes over de wedstrijden te schrijven. Ze hebben een tijdje op internet gestaan. Nu staan ze alleen nog op mijn computer, maar eerlijk zal ik alles delen.

Voor een goed historisch besef:
Download BSG2deRaadsheer.doc
Download bsg_2vas.doc 

Daarmee sloot BSG 1 het jaar waarin het voor het eerst naar de tweede klasse degradeerde af met negen (!) matchpunten. BSG 2 pakte er vier.

Kerst
Toen ik op 23 december om 16:00 een voorbereiding van een hertentamen verliet, was het eindelijk vakantie. De schrale decemberdag was de laatste schooldag van het jaar. De kerstvakantie brak aan dat was een mooie gelegenheid om de stad Antwerpen een keer te bezoeken. Maar wat was het KOUD! Hoewel ik best dikke handschoenen aanhad, ging de koude (zee?)wind door merg en been, terwijl Pinda en het mOnStErTjE veel beter werden beschermd door een veel dunner lapje. Verder had het uitstapje met de trein veel te maken met het C-woord. Cultuur dus.
Wel jammer dat de NS weer eens moeilijk moest doen. Blijkt dat er nog een stukje spoorweg is tussen Roosendaal en de grens, waar je weer voor moet dokken... Maar ach, het was verder wel gezellig. ;)

Terwijl 2005 was uitgedoofd, stond er weer een nieuw jaar op ons te wachten. Het was het mooie jaar 2006.

Gebeurtenissen 2005:
Januari
6
Utrecht 4 - BSG 2 3-5
24 BSG 2 - Zeist 2 3½-4½

Februari
12 Jean Loulou werd 51
? De rode loper - BSG 2 2½-5½
? PK

Maart
? Snelschaaktoernooi in Amersfoort
7 BSG 2 - Ons Genoegen 5½-2½
21 BSG 2 - En Passant 4-4
27 PJF werd 17

April
2 Hoevelaken
15 Bonnie werd 3
20 Ewood werd 16
21 HSG 3 - BSG 2
2½-5½

Mei
13-16
Pinkstertoernooi
21 Sheba werd 10

Juni
10-12 OKU

Juli
5 Beppie werd 48
8 Massakamp Baarn - Soest
10-8
22-30
Pardubice
23 Behirder werd 19
26 MoNsTeRtJe werd 17

Augustus
8-13 Hengelo 4 uit 9

September
5 Weer naar school :(
9 Baarn A1 - Moira Domtoren A1 3½-½
13-24 EK schaken
24 Almelo - BSG 1½-6½
25 Mierlo
3 uit 6

Oktober
1
Baarn - De Combinatie 2½-1½
SMB - Baarn A1
1½-2½ (JCC)
8
NK Rapid te Eindhoven
15 BSG 2 - HWP Haarlem
3-5
24-28
Tentamenweek
November
5 Hardenberg - BSG 4-4
19
Baarn - Sliedrecht 2½-1½
HMC 3 - Baarn 0-4
(JCC)
26
BSG 2 - De Raadsheer
6-2

December
10
Baarn - Veenendaal 3½-½
DJC - Baarn
2-2 (JCC)
11
Pinda werd
17
17
VAS 2 - BSG 2
4½-3½
19-23
Tentamenweek
28 Antwerpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten