24-06-2007

Gezeur

Op USF kwam ik het volgende gezeur tegen:
Datum: zondag 24-06-2007 22:11

Naam: LezerLink:Dagverslag NK
Daniel Stellwagen meldde: 'Ik speelde vandaag alsof ik zwakbegaafd was'
Zo'n opmerking kan niet door de beugel. Ik lees graag dagverslagen maar Daniel had dit niet mogen zeggen en de journalist had dit niet moeten opschrijven.
Datum: zondag 24-06-2007 22:21

Naam: Gerard Mulder
De opmerking van Daniel is niet echt handig, maar wie maakt uit wat Daniel wel of niet mag zeggen ?
Datum: zondag 24-06-2007 22:24

Naam: hmm
Beetje zielig hoor van hem
Doet hij net of Wouter een klein kleutertje en blind is, als je nog niet eens van een zwakbegaafde kan winnen.
Datum: zondag 24-06-2007 22:32

Naam: Oscar Lemmers
Daniel speelt een zwaar toernooi, had een lastige, lange partij. Misschien werd direct daarna iets gevraagd, en floepte dit er even uit. Daarnaast weten we niet of dit de exacte bewoordingen zijn, wat de context is enz. enz.
Ik ben trouwens benieuwd wat volgens de klagers de grens van het toelaatbare is. "Ik speelde vandaag als een 1600-speler". Is dat krenkend voor de vele 1600-spelers. Carlsen verklaarde ooit "Vandaag speelde ik als een kind." Mag dat wel of mag dat niet? En "Ik speelde vandaag als een idioot."?
Datum: zondag 24-06-2007 22:42

Naam: Jan Blom
Wat is dit voor gezeur? Het is toch een duidelijk compliment voor zwakbegaafden? Ik ken menig zwakbegaafde die maar wat graag zo zou willen kunnen schaken als Daniel vandaag deed.
Hm. Ik sluit mezelf niet uit.
Datum: zondag 24-06-2007 23:13

Naam: Jeroen Makkinje
Het lijkt me het beste dat veiligheidshalve het niet meer de term "zwak begaafde" gebruiken. Sterker nog, laten we veiligheidshalve maar helemaal niet over "zwak begaafden" hebben. Onze gevoelige zielen kunnen dat niet aan.
 
Dit soort gezeur is de reden dat USF zo'n laag aanzien geniet. En niet alleen onder niet-schakers. Daarom post ik niet meer, tenzij ik eens flink de knuppel in het hoenderhok kan gooien. Want knuppels, dat zijn het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten