06-04-2007

Champions League (kwartfinales e.d.)

Voetbal

Vanmiddag
ging ik maar weer eens naar buiten. Het was prachtig weer en ik voelde me zo duf als een kanarie. Eerst ging ik tegen ewood schaken. Nadat ik eerst een rijtje nullen scoorde, kon ik 'm later wat beter bijbenen. Daarna gingen we voetballen. De "goeie" bal was zoek, dus gingen we een of ander slap exemplaar uit de schuur gebruiken. Deze was zo lek als een vergiet (erg slap duzzz).

De twee wedstrijden eindigden beide in 6-6, waarna we penalty's gingen nemen. Hij scoorde de eerste, ik de laatste, waarna hij de bal over de schuur schoot. duzzz vond ik dat ik had gewonnen. :P
De verliezer moest de kliko ophalen. :P

Gelukkig gooide de achterbuurman de ballen weer terug. Eerst de "goeie" en daarna dat slappe vod. Duzzz gingen we met die goeie bal spelen. In het laatste duel was Ewood meer bezig dan mij voor m'n aars te schoppen, dan om goed te spelen. Daardoor stond ik bij "rust" al met 7-3 voor. Na rust waren de batterijen van de klok op. Met de analoge klok werd verder gespeeld (hoe krijg je die batterijen uit dat digitale ding?) en dat liep voor mij minder af. Het werd nog 7-7. :$

Daarna wilde Ewood nog quaken...

Het echte werk
Voor 't "eggie" werd deze week ook gespeeld. Op dinsdag liet PSV zich al kleineren, een prestatie die Leverkusen donderdag evenaarde. Koeman had met Benfica al tweemaal gewonnen van Liverpool, met PSV krijgt ie er steeds van langs. De verdediging was megaslecht en de landskampioen verloor wéér een thuisduel. Dat Koeman geen elftal kan opbouwen is bekend, maar zijn reputatie als "resultaattrainer" gooit ie ook te grabbel.

Behalve de 0-3 van PSV verspeelden ook Chelsea en AC Milan thuis dure punten. AS Roma won (verrassend) van het tiental van Manchester, waardoor de thuisploegen nog wel "50%" scoorden qua matchpunten.

In de UEFA Cup speelde AZ thuis 0-0 tegen Bremen. AZ speelde solide. De vraag is of het een gunstig resultaat is. In Bremen mogen ze niet verliezen, maar bij bijna elke niet-nederlaag zijn ze door. De "kansen" zullen misschien 50-50 zijn, al denk ik eerder aan 60-40 voor Bremen.

De 0-0 was in ieder geval beter dan wat Leverkusen liet zien tegen Osasuna. Zoals gezegd wonnen de bezoekers met 0-3. Espanyol en Sevilla behaalden kleine thuisoverwinningen. Espanyol verspeelde bijna een 3-0-voorsprong tegen Benfica, terwijl Tottingham Hutspot brutaal de leiding nam tegen Sevilla, maar wel verloor.

Tja, met 3-2 of 2-1 winnen is beter dan 0-0, denk ik dan.

Uitslagen:

CL:
PSV - Liverpool 0-3
AC Milan - Bayern München 2-2
Chelsea - Valencia 1-1
AS Roma - Manchester United 2-1

UC:
Bayer Leverkusen - Osasuna 0-3
AZ - Werder Bremen 0-0
Espanyol - Benfica 3-2
Sevilla - Tottingham Hotspur 2-1
 
Een overtuigend bewijs dat de Spaanse competitie de sterkste van Europa is.
Of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten