01-02-2009

Februari, de aankondigingsmaand

Voorjaar
 
Vandaag is het voorjaar begonnen, dus daarom een klein overzicht met evenementen in de komende zes maanden. Het voorjaar is de mooiste tijd van het jaar, dus hoop ik gezellige evenementen te organiseren, om de stilte een beetje te verbreken.
Hieronder een lijst met evenementen:

Februari
7 KNSB-competitie ronde 5; BSG - Voerendaal
 
Maart
7 KNSB-competitie ronde 6; Rotterdam - BSG
28 KNSB-competitie ronde 7; BSG - ESGOO

April
18 KNSB-competitie ronde 8; Apeldoorn - BSG
20 Ewoods verjaardag
17-18, 24-25 Veldpracticum

Mei
1 Veldpracticum
10 KNSB-competitie slotronde; Utrecht - BSG
16 Snelschaaktoernooi*

Juni
17-21 Veldwerk

Juli
3 Eind schooljaar (?)
4 Groot zomerfeest**

Dit was de lijst met dingen die me te binnen schoot. Misschien kunnen er nog meer evenementen aan de lijst toegevoegd worden. Ik zat te denken aan een kartmiddag of zo. Misschien heeft Ewood zin om met zijn verjaardag in het midden van het voorjaar te gaan karten, al vind ik een beetje voetballen in de groene long ook prima. ;)

Daarnaast nog wat opmerkingen over de lijst zelf. Op 28 maart speelt BSG zijn laatste thuiswedstrijd. Dat leek me een mooi moment voor een schaaktoernooi zoals vorig jaar. Helaas is maart een vrij koude maand ('s middags gemiddeld iets van elf graden rond de 28e) en leek me zo'n tuintoernooi geen goed idee. Daarom heb ik 16 mei als voorlopige datum gekozen. Ik neem aan dat ik dan geen gerommel heb met veldwerken. Als 16 mei te koud is, kan het ook op 23 mei, mocht het weer te slecht zijn. De gemiddelde middagtemperatuur is rond die tijd zo'n negentien graden, wat toch al redelijk zomers is. Ik hoop dat het op die dag (of dagen) droog is en niet zoals vorig jaar op 12 augustus.
De toernooivorm is nog niet zeker. Mij leek het leuk om iets met een KO-achtig gebeuren te doen, maar dan kan daarvoor eventueel een gewoon Zwitsers toernooi gehouden worden. Alles staat of valt met het aantal deelnemers, dus denk aan de externe effecten! De potentiële deelnemers wil ik wel vriendelijk, doch dringend verzoeken NIET OP HET LAATSTE MOMENT AAN TE MELDEN!

Verder hoop ik op 4 juli een leuk feest te kunnen geven. Omdat ik in de vakantie jarig ben, is het altijd lastig om veel mensen te laten verschijnen. Daarom leek het me een leuk idee om - net als in 2005 - met m'n ma een soort verjaardagsfeest te organiseren. Een feest waarin de hele tuin zwart is van de mensen en het huis ook. En dan een beetje op straat (paaltjes)voetbal spelen. Hopelijk is er dan ook wat lekkers te eten. ;)

Wat me ook nog leuk lijkt, is een lentefeest op vrijdagavond 20 maart. Ik heb nog geen inspiratie voor dit feest, maar iemand anders misschien wel. ;) Het is tenslotte maar een idee.

Minder leuk nieuws heb ik te melden aan EB: op 18 april schijn ik een veldpracticum te hebben. :( Dus voor die wedstrijd zal EB een invaller moeten vinden. Ik neem aan dat dit geen probleem is en dat hij een invaller vindt die vast nog een stuk sterker is dan ik. Maar toch is het jammer.

Hiermee ben ik aan het einde gekomen van deze monoloog. Zet 16 (en eventueel 23) mei en 4 juli alvast in je agenda. Een uitnodiging komt nog.
 
Prettig voorjaar! ;)

Gerelateerde artikelen:

Augustus, de geschiedenismaand; 01-08 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten