18-05-2007

Wrang

Ik wilde graag een artikel maken over iets actueels, maar dat is vaak weer zo saai. Daarom begin ik met iets flauws.
Iedere schaker kent
utrechtschaak. Het draadje "wrang" was wel geinig.
 
Datum: vrijdag 18-05-2007 09:47Naam: Jan Blom
Ja Lezer, dank je wel.
Datum: vrijdag 18-05-2007 09:41Naam: Lezer
"eens" i.p.v. "een"
Datum: vrijdag 18-05-2007 09:39Naam: Jan Blom
Dat zou best een € 188,50 kunnen zijn.
Datum: vrijdag 18-05-2007 00:33Naam: Rolf Dijksterhuis
188.50
Datum: vrijdag 18-05-2007 00:18Naam: Sanctie
En welke sanctie staat er op tweemaal hetzelfde posten?
Datum: donderdag 17-05-2007 22:49Naam: Lukas Boutens
94.25 euro meen ik mij te herinneren.
kijk alsjeblieft uit Willem!
Datum: donderdag 17-05-2007 22:49Naam: Lukas Boutens
94.25 euro meen ik mij te herinneren.
kijk alsjeblieft uit Willem!
Datum: donderdag 17-05-2007 21:27Naam: Paul Bierenbroodspot
De vorige die zoiets deed was De Bouter. Daar stond wel een aardige sanctie op.
Datum: donderdag 17-05-2007 21:26Naam: Willem van Briemen
Ik vulde per ongeluk de verkeerde term op de verkeerde plek in.
Draadje mag dus weg.
 
Opmerkingen:
1) Je moet van onder naar boven lezen. Dat is nerdenlogica.
2) Er staan veel typfouten in.
3) Mensen met een cursieve naam zijn niet ingelogd. Drie maal raaien wie "Sanctie" was.
4) Je kunt niet tegelijkertijd het verkeerde invullen èn ook nog eens op de verkeerde plaats; het is òf/òf.
5) Lekkere boetes.
 
Dan nu het zwaardere gedeelte. Het gaat over Paul W. Paul is de leider van de wereldbank en gebruikte zijn status om zijn - overigens afschuwelijk lelijke - vriendin een goeie baan en een nog beter salaris te geven. Dat mag natuurlijk niet, dus kreeg Paul gezeik. Iedereen wilde dat hij aftrad, maar Paul was zich zogenaamd van geen kwaad bewust. Hij kreeg steun van George W. B., die iedereen die macht misbruikt steunt. George W. B. is zelf de president van de Verenigde Staten. Hij prees Pauls inzet tegen de armoede. Een beetje merkwaardig, aangezien George arme mensen liever kwijt is... dan rijk. Dat was misschien niet zo'n sterke, maar ik wist eff egeen beter spreekwoord.
George verlaagde namelijk wel de belastingen voor de rijken, maar toen New Orleans was verwoest, stak hij geen poot uit. Het waren immers toch maar armen. Die waren voor de economie natuurlijk niet van belang.
Uiteindelijk besloot Paul om toch maar af te treden. "Als iedereen dat zo graag wil..." moet hij gedacht hebben, zich nog jarenlang afvragend wat hij nou verkeerd had gedaan.   
Eind goed, al goed.

1 opmerking: