01-09-2010

Een vier jaar oude kennismaking


1 september

Vandaag is het weer 1 september. Iedereen weet wat die dag betekent: het is de verjaardag van dit weblogje. Om kwart over negen gaat dit weblogje alweer zijn vijfde jaar in. Een mijlpaal derhalve. Het begon allemaal met een korte kennismaking. Sindsdien zijn er nog 809 artikel bij gekomen. Sommige artikelen waren lang, andere artikeltjes stelden weinig voor. 

In de beginperiode van deze weblog waren er veel mensen die een weblogje opstartten of het overwogen. Helaas is van dat enthousiasme weinig meer over. De vraag is of het tij is te keren. De afgelopen jaren zijn veel mensen gaan studeren, waardoor ze minder tijd hadden om over hun leven te schrijven en anders hadden ze er gewoon geen zin meer in. Het is jammer dat de tijd dat dit weblogje bijna een forum was lang en breed achter de rug is. Daar staat maar één positief punt tegenover: ik kan sinds enkele maanden reageren op het Utrechtschaakforum.

Hoewel er dus eigenlijk niks is te vieren, vraag ik me toch af of iemand nog ideeën heeft voor een mooi feest. Een weblog die het vier jaar in deze boze wereld weet uit te houden is niet niks. Vraag Claudia maar. Dus: wie weet een toepasselijk feestje te bedenken? Als er geen inspiratie is: er valt volgend jaar nog wel wat te vieren bij het vijfjarig bestaan. De geglazuurde tulband zal dan wel weer op tafel staan. Misschien moet er een verkiezing komen van het beste artikel, zoals wat ik vroeger weleens heb geprobeerd. Dit artikel zal dan op dit feest worden geëerd als het mooiste wat dit weblogje ooit heeft voortgebracht.

Ik lees wel of er animo voor is. Vaak geldt dat je dingen lang van tevoren moet aankondigen, zoals ook met vakanties, om maar iets te noemen. Ik zou bijvoorbeeld met een grote groep mensen naar Pardubice willen. Daar kun je niet vroeg genoeg bij zijn. Ook voor activiteiten rond dit weblogje kun je beter niet te veel treuzelen. Het is de bedoeling dat ik ergens begin volgend jaar verkiezingen kan uitschrijven. Het vijfde weblogjaar moet voor een hoop vreugde gaan zorgen. Hopelijk is dit een introductie van een fraai vijfde weblogjaar!

Gerelateerde artikelen:
Kennismaking; 01-09 2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten