11-07-2007

Sizzels verjaardag

Afgelopen weekend vierde Sizzel zijn verjaardag. De knabbeltak werd alweer 23 jaar oud. We (Ewi en ik) hadden een leuk (?) kaartje gekocht en ik had er nog wat in geschreven. O ja, er zat ook nog wat geld in, zodat Sizzel een stofzuiger kon kopen of zoiets.

Omdat de treinen 's nachts meestal niet meer rijden, namen we wat slaapspullen mee. Een koffer op wieltjes met een slaapzak, luchtbedden, pomp en schaakstukken en een vuilniszak met een slaapzak. In ruim een kwartier sjokten we die troep mee naar station Bussum Zuid.

We moesten nog kaartjes kopen voor de trein. Dat krijg je ervan als je in het weekend op stap gaat... We moesten overstappen in Hilversum. Helaas was de trein vijf minuten vertraagd (een of andere stinkende Duitse trein kreeg voorrang) en toen we uitstapten zag ik de trein richting Baarn al aankomen.

Dat werd dus rennen. Had ik al verteld dat we een koffer op wieltjes en een vuilniszak met een slaapzak meehadden? Oef! Trap af, trap op en de trein stond er nog! De trein werd gehaald en even later waren we in Baarn, waar Sizzel ons kwam ophalen. We liepen naar zijn huisje, waar ik hem de kaart overhandigde.

Daarna gingen we nog wat friet vreten bij een of andere plaatselijke snackbar. In de loop van de avond kwamen de gasten; Pinda, Jarno en nog een of andere knakker die ik niet kende.

Ik zat zowat de hele tijd te schaken. Later gingen Ewoud en Sizzel schaken. Ik bedacht een systeem, waardoor degene die verloor de volgende partij tijdscompensatie kreeg. Dat leek me wel zo handig, aangezien Sizzel altijd verliest van Ewi. Ze begonnen met drie minuten en toen Ewi won, gaf ik 36 seconden bedenktijd van Ewi aan Sizzel, in de hoop dat Sizzel meer kans zou maken. Hij verloor deze partij echter ook. Ewi won de eerste zeven (!) partijen, inmiddels met 47 seconden tegen 5'13'', om toen pas zijn eerste nederlaag te slikken. Meteen kreeg hij er een minuut bedenktijd bij. Hij won de negende partij, maar verloor de tiende en elfde, waarna hij zelfs tien seconden meer bedenktijd had. Uiteindelijk eindigde de match in 10-4 voor Ewi. Het leek me een geslaagd experiment.

Pas heel laat gingen de gasten weg. De "vreemdeling" nam nog een hele stapel langspeelplaten mee naar huis op zijn fietsje. In een gammele doos met twee vuilniszakken eromheen werden de platen het huis uit gesmokkeld.

Pinda bleef over. Er werd nog tot iets van drie uur 's nachts geschaakt, toen werden de eerste voorbereidingen getroffen voor het slapen. Ik pakte de luchtbedden en de slaapzakken. Het leek 10e en Sizzel wel een goed idee om samen met ons in de woonkamer te slapen. Het paste net. Wel moest de woonkamer aan kant worden gemaakt. Het duurde een hele tijd voordat we gingen slapen. Vooral 10e was op dreef, pinda counterde nonchalant, maar scherp. De mooiste quotes ben ik helaas vergeten.

In de ochtend gingen we nog ontbijten op het matras. Dat kan nooit goed gaan; uiteindelijk liep Sizzel langs een beker met koffieprut, die omviel en voor wat lelijke vlekken zorgde.

Later in de middag gingen we nog naar de formule 1 kijken. Pinda vertrok daarna en later kwam er nog bezoek. Even later gingen wij ook maar. Ik was weer een maffe ervaring rijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten