29-12-2008

Bardienst

WarhoofdAfgelopen zomervakantie hadden Ewood en ik bardienst. Helaas konden we toen niet en Ewood ging het regelen met zo'n warhoofd. Het zou allemaal goedkomen. Mooi niet, dus. Er was niks geregeld en dat leverde weer veel scheve gezichten op. Het resultaat is dat ik vanavond, een half jaar na dato, eindelijk aan de bar "mag" staan. "Tijdens het oliebollenschaak," dacht ik nog. Dat blijkt niet zo te zijn; er is gewoon competitieschaak. :( Overigens zie ik mijn naam niet in het baroverzicht staan. Wel zie ik de naam van Simonian. Hmm... De kans is klein we samen achter die bar staan, maar toch...

Echt veel goede herinneringen heb ik de laatste tijd niet aan het schaken. Na
Dieren heb ik nog vier officiële wedstrijden gespeeld. Het zijn mijn vier nederlagen in de meesterklasse. Samen met nog drie partijen in de eerste klasse en zes op het PK heb ik dit jaar dus 22 officiële partijen gespeeld. Daarbij komen nog wat partijen in de IC; negen voor de zomerstop en drie daarna. 34 partijen dus; ongeveer één per tien dagen. Vorig jaar had ik daar nog een overzicht van gemaakt, dit jaar ga ik dat niet doen. Wel kan ik een beknopt overzicht geven van de scores:

Extern 2007-2008: 2½ uit 3
PK: 3½ uit 6
Dieren: 6 uit 9
Extern 2008-2009: 0 uit 4

Intern 2007-2008: 6 uit 9
Intern 2008-2009: 2½ uit 3

Al met al was 2008 een best geslaagd schaakjaar, hoewel de laatste maanden de glans er toch weer van af hebben gehaald. In het begin van het jaar maakte ik een poll op mijn Hyves wat mijn KNSB-rating aan het eind van het jaar zou zijn. 2081 dus en dat is meer dan menigeen gedacht had. Misschien is het ook wel te veel voor mij. Ik voel me niet meer zo fel als toen ik nog 1900 had. Toen wilde ik me bewijzen en speelde ik best fijne partijen. Dat gevoel moet weer terugkomen, zodat ik weer vaker in de IC ga spelen en zodat ik beter het gevecht in de meesterklasse aankan. Ik denk dat dit positieve externe effecten met zich meebrengt, waardoor het hele team beter gaat schaken en waardoor we niet steeds als bange hondjes genadeloos in de pan gehakt worden. Dat is dus mijn voornemen voor 2009.

Groningen
De afgelopen dagen was ik in Groningen, waar VR en
Ewood het Harmonietoernooi spelen. Het was er leuk en ik heb nog een aantal leuke partijen gespeeld:
 


 


 


 


 


Gerelateerde artikelen:

Partijen van de afgelopen weken; 10-11 2008

3 opmerkingen: