31-12-2008

2008 is weer bijna voorbij

Het jaar 2008 is momenteel al 365 dagen en zeventien uur oud, dus het is hoog tijd voor vervanging. 2009 staat al te popelen om 2008 op te volgen. In sommige plaatsen in de wereld is het al 2009 en januari rukt steeds verder op. De jaargrens komt steeds dichterbij, dus tijd voor een kleine terugblik.

2008 was geen best jaar. Het woord van het jaar was natuurlijk kredietcrisis. Langzaam maar zeker stapelden de fouten op elkaar, met als gevolg een financiële ramp. Ook voor mij was 2008 geen geweldig jaar. Goed, ik promoveerde met BSG naar de meesterklasse en ook met mijn studie scoorde ik aardig wat studiepunten (en ik ben blij dat ik die veldwerken heb overleefd), maar echt heel gelukkig werd ik er niet van. Ik heb voor m'n gevoel weinig leuke dingen gedaan.

Nee, dat kan in 2009 alleen nog maar beter gaan en ik verwacht ook veel van het jaar. Jammer genoeg begint het jaar met de saaie maand januari. Januari is echt by far de saaiste maand van het jaar. Na alle gezelligheid van de feestdagen is dat een forse achteruitgang. Maar goed, laten we er maar het beste van maken. Een beetje over het ijs lopen, foto's maken van bomen die onder de rijp zitten... Het kan allemaal. De zonden van 2008 zijn vergeten, alles lijkt weer opnieuw te beginnen. De gedachte dat het straks 2009 is, bevalt me wel.

Ondertussen zit ik hier in m'n kamertje in alle eenzaamheid te tikken. M'n opa is vandaag jarig en dan gaan we elk jaar naar Muiderberg. Het is een beetje een rare dag. De zon is zojuist onder gegaan en terwijl het hier langzaam donker wordt, liggen m'n ouders even een uiltje te knappen, zodat ze niet tijdens het vuurwerk afsteken in slaap vallen. EN TERWIJL SIZZEL MIJN KAMER BINNENSLUIPT EN HET GEKNAL VAN VUURWERK STEEDS HEVIGER WORDT, GA IK EEN EIND BREIEN AAN DIT VERHAAL EN WENS IK U EEN PRETTIG NIEUWJAAR!!!!!

1 opmerking: