01-03-2007

Van alles en nog wat

Weg
Gisteravond wilde ik vroeg naar bed gaan. Het lukte niet. Er werd voor de kettoreet-cup of zo gespeeld. De wedstrijd Willem II - Ajax werd uitgezonden door tampa. Het was een saaie wedstrijd waarin Ajax een natuurlijk overwicht had en won. De andere duels waren leuker. Zo stond Utrecht - AZ op het programma (in het weekend wéér, had ik begrepen.) Raar dat Tampa deze wedstrijd niet uitzond. AZ won vrij simpel. Nee, de verrassing van de avond kwam in de wedstrijd NAC - PSV. Koeman dacht wel wat spelers rust te kunnen gunnen (en misschien had hij nog gelijk ook, als je Champions League speelt, wat stelt de nationale beker dan voor?) en stelde een B-elftal op. Ze haalden de rust nog zonder kleerscheuren, na rust was er geen houden meer aan. NAC toonde lef en hakte de landskampioen aan stukjes.* Iets verderop won RKC keurig van Roda. De Limburgers schoten zichzelf al vlug in de voet, door een goal op een presenteerblaadje aan te reiken. Daarna werd er niet meer gescoord, waardoor de degradatiekandidaat (wel) door is.
 
Op Playchess speelde Mamedyarov met "Arres". Hij werd er vier keer (!) af geveegd, waarna hij tegen iedereen zei dat hij niet meer terugkwam. Met "Arres" gelukkig. Onder zijn andere account nog wel, zo beloofde hij.
 
 
Hier de screenshot.

Vandaag had ik maar kort les. Zelfs de heenreis duurde langer. Met dank aan de NS. Vlak ná Duivendrecht stopte de trein. Dit is niet vreemd, het gebeurt wel vaker. Vaak moet er dan een intercity langs. Ditmaal niet. Gelukkig was de machinist (of de conducteur) zo vriendelijk om wat om te roepen. Hij zei: "We worden ingehaald door een trein vóór ons." Gelijk geloofde ik hem niet meer. Later werd het verhaal aangepast en weer later kwam het hoge woord eruit: er was een computerstoring of zo. De harde schijf was gecrasht of zo. En daar zat ik dan... drie kwartier te wachten. Stilletjes baalde ik van het zoveelste gepruts van de NS (en prutsRail). Volgens een medereiziger kwamen de storingen juist in de vakanties vaker voor. Dan was het personeel weg en werden er derderangs vervangers opgetrommeld. Het is ook verbazingwekkend dat de NS nooit back-ups lijkt te hebben. Na drie kwartier te hebben stilgestaan in de middle of nowhere, reed de trein weer terug en kon ik met de metro (of tram :S) eindelijk naar mijn bestemming. (Hadden ze niet iets eerder terug kunnen rijden??)

Na de les reden de treinen nog steeds niet jofel. Een heleboel treinen reden niet en veel te laat kwamen de karige omroepberichten. Waarom roepen ze niet wat meer om? Ga maar eens werken voor jullie geld, denk ik dan! Stomme @#$%&*!!! privatisering**!
Uiteindelijk kwam de trein, tot mijn opluchting. Hij bleef wel weer erg lang in Weesp wachten, maar dat is helaas ook standaard. :-(

Nou dat was 't dan weer, terug naar de studio!

* Arsenal ging ten onder in de FA Cup. Dat betekent dat één van de twee ploegen in één week uit twee knock-out "competities" wordt gekickt.
** ik lees op Wikipedia dat de NS verzelfstandigd is.

2 opmerkingen: