14-08-2007

Recente schaakpartijen

Schaakmaand Augustus

De afgelopen tijd is er weer veel geschaakt, denk aan het ONJK te Hengelo. Hier een paar aardige partijen. De eerste is een partij tussen Vincent Rothuis (blind) en Lennart Ootes (niet blind). Deze partij werd gisteren gespeeld. Vincent wil een goede blindschaker worden. Tweemaal won hij van Lennart, daarna won Lennart iets van vier keer. Toch knap van Vincent.

Om te laten zien dat Lennart geen enorme kneus is, twee winstpartijen van hem. Ze zijn gespeeld op het ONJK. Lennart deed het daar goed, met 5½ uit 9. Opmerkelijk genoeg liet hij met zwart slechts een halfje liggen (tegen zelfs nog een van de zwakkere broeders) en scoorde hij met wit slechts één punt (de partij tegen Kasper Euser.) Hoogtepunt van zijn toernooi was vast de mooie overwinning op Jan Breukelman. Dieptepunt de ontluisterend slappe nederlaag tegen Robin Oscar.

Pinda had een wat minder toernooi. Zijn score was echter wel hoger dan die van mij in mijn laatste twee jaar Hengelo.

Ewood deed in Hengelo voortdurend in de top of sub-top mee. In de dagverslagen wordt hij amper genoemd. Kennelijk spreekt Ewoods positionele stijl verslaggever Geon Knol niet zo aan. En dat is jammer, want Ewood speelt doorgaans technisch puike partijen.

Gisteren werden de IM's van BSG "ingeschaakt". Ewood speelde tegen Leon Pliester en Emile Wüstefeld speelde tegen Frans Borm. De IM's verloren allebei, heb ik me laten vertellen. Hieronder Ewoods partij. Hij had met wit volgens mij altijd remise gespeeld. Nu kwam de kentering. Na zijn matige prestaties in Pardubice is Ewood weer helemaal terug!

 

 

 

2 opmerkingen: