08-12-2008

Het zwarte schaap van tèlé 2

Mascotte

Het telefoonbedrijf Tele 2, spreek uit "Tèleej Tjoe", was altijd bekend van die reclames met kleine Bills. (Het meervoud van "Bill" dus) Het ging dan niet over die lilliputter die toevallig "Bill" heette, maar over de beknopte rekeningen die je krijgt. Dus niet van het formaat dat je verlanglijstje voor Sinterklaas was. Helaas voor die Bill begon zijn act saai te worden en werd hij vervangen door een zwart schaap. Opeens stond zo'n beest je dan in de krant grijnzend op te wachten en ik had geen idee waarvan het nou was. Pas na enkele weken viel het kwartje, nadat ik toevallig een reclame had gezien van het zwarte schaap. Hieronder een "strip" van hoe de
reclames van het zwarte schaap er ongeveer uitzien:



Humor van de bovenste plank dus. Kort maar krachtig, heel anders dan de reclame met Topalov. Nou vraag ik me af wie er in dat schapenpak zit. Weet iemand dat toevallig? Waarom hebben ze eigenlijk een zwart schaap gekozen als mascotte? Omdat ze zelf het zwarte schaap in die telefoonbranche zijn?

Overigens ben ik benieuwd of je nu zwarte schapen krijgt opgestuurd in plaats van "small Bills".

Gerelateerde artikelen:
Grappig reclamespotje; 25-10 2008

1 opmerking:

  1. Wij vonden het heel interessant om dit te lezen. dankjewel groetjes Rachel en Mare

    BeantwoordenVerwijderen