12-09-2008

Publiek

Brand

Probeer je iets goed te doen, krijg je bakken stront over je heen. Als ik iets geleerd heb de afgelopen maand, dan is het wel dat je je aan politiek en in het bijzonder de verkiezingen je handen flink kunt branden. Ik kwam ongeveer een maand geleden op het - zo vond ik het toen nog niet - gekke idee om een
poll te maken. Ik was namelijk benieuwd of mensen het een goed idee vonden om mijn weblogje te laten indiceren door zoekmachines. De stand liep al gauw op naar 6-1 voor de nee-stemmers, waarna er een tijdje geen stemmen kwamen. Ik was zo naïef om de volgende reactie achter te laten:

6-1 staat het momenteel. Komen er nog stemmen bij, of is dit de eindstand? Het lijkt me dat een grote meerderheid het geen goed idee vindt om "publiek te gaan". Dan hou ik het zo.

Behirder;
19-08 2008 21:46

Een kwartier later kwam de volgende reactie:

6-7. Goed plan: eindstand!

Lenaart;
19-08 2008 21:59

Wat er dus gebeurde: Lenaart had in een kwartier tijd op zes verschillende IP-adressen "ja" gestemd. Dat deed hij door bij "proxy.org" enkele malen van IP-adres te wisselen. Het resultaat is dat de poll nutteloos was geworden. En dat terwijl ik serieuze bedoelingen had met de poll. Ik ben dan ook verbolgen over deze handelswijze. Het is ook niet aardig tegenover de zeven mensen die wèl eerlijk hebben gestemd. Ik praat hier dus niet eens alleen namens mijzelf.

Het resultaat is dus ook dat ik nooit meer een betrouwbare poll kan maken. Dat is dus de oogst van dit gebeuren. Het fijne is dat je met deze polls maar één keer per IP-adres kan stemmen. Dat zou dubbelstemmers dus moeten uitsluiten. Die illusie is wreed verstoord.

Als dank hiervoor wil ik Lenaart
beoordelen. Dit is de beoordeling voor het ruïneren van mijn poll:

Lenaart 1

Oh ja, de uitslag van de poll is natuurlijk ongeldig verklaard. Ik zal het houden bij wat het is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten