12-09-2006

Openbaar vervoer

GVB tijdens spitsuur
 
Echt niet te geloven dit... Sta ik op de tram te wachten, rijdt ie gewoon door met het het opschrift "niet instappen". De volgende tram, idem dito. Vervolgens rijdt er een tram langs die overvol zit en zonder te stoppen doorrijdt. Er is ondertussen een groot aantal mensen aan het wachten. Als dan EIN-DE-LIJK de VIERDE tram langsrijdt, probeert iedereen zich erin te wurmen. Ik paste er net niet meer bij, maar gelukkig komt daar de VIJFDE tram aan. In deze tram is het gelukkig lekker rustig. Maar het geeft wel te denken. Waarom rijden er zoveel trams tijdens de spits, waar je niet in mag stappen? Waarom rijden die krengen altijd vlak achter elkaar?? Uiteindelijk deed ik dik een kwartier over een traject wat ik lopend in ongeveer de helft van de tijd had kunnen doen... Zodoende miste ik mijn trein...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten